Jak zjistit PNO přímo ve správci reklam na Facebooku

Jak zjistit PNO přímo ve správci reklam na Facebooku

Napsal

Daniel Bauer

Přečtete za

4 minuty

Určujete návratnost investic do výkonnostního marketingu primárně pomocí metriky PNO? Pokud ano a používáte jako zdroj návštěvnosti reklamy na Facebooku, pravděpodobně vás nebaví neustále přepočítávat návratnost z ROAS na PNO.

Naštěstí existuje jednoduché řešení, jak PNO sledovat přímo ve Facebook Ads (správci reklam na Facebooku) — vlastní sloupce.

Ve Facebook Ads si můžete na pár kliknutí vytvořit vlastní sloupec, zadat vzoreček a sledovat takřka jakoukoli metriku, která vám ve Facebook Ads chybí. Pojďme se podívat, jak na to.

Krok 1 - Přejděte do Facebook Ads a v pravé horní části klikněte na tlačítko se třema svislýma čárkama (sloupce). Následně sjeďte úplně dolu a klikněte na "Přizpůsobit sloupce".

facebook ads PNO 1

Krok 2 - Vedle tabulky pro vyhledávání klikněte na "Vytvořit vlastní metriku".

facebook ads PNO 2

Krok 3 - Pojmenujte metriku a vyplňte vzoreček pro výpočet PNO. Pak už jen stačí kliknout na "Vytvořit metriku".

Nyní už jen zkontrolujte, že máte metriku přidanou ve výběru zobrazených sloupců. Pokud ano, máte hotovo!

Hodnota nákupů a PNO bez DPH

Spousta e-shopových řešení má zabudovaný modul pro Facebook Pixel. To je velmi příjemné, protože nemusíte platit často desítky tisíc korun programátorovi, aby vám Pixel nastavil. Pouze vezmete kód, vložíte ho do tabulky a je hotovo.

Mají to takto řešené Shopify, WooCommerce (pomocí pluginu), Shoptet, BigCommerce a spoustuadalších.

Problém je ale v tom, že většina těchto řešení odesílá hodnotu objednávek s DPH, ale za reklamní kredit platíte částky bez DPH. Výsledná návratnost investic ve Facebook Ads je o 21% (aktuální sazba DPH) vyšší, než je realita.

Můžete s tím samozřejmě počítat a 21% vždy odečíst, ale je to zbytečná manuální práce navíc. Určitě je nejlepší, když částku bez DPH zasíláte rovnou z webu, ale ne vždy je jednoduché to nastavit. Například zmíněný Shoptet to umí, ale zahraniční platformy spíše ne.

facebook ads PNO

Nevěšte ale hlavu. Můžete si vytvořit vlastní sloupec, který bude ukazovat hodnotu objednávek bez DPH. Postup pro vytvoření vlastní mteriky je stejný, pouze se liší vzorec.

Pro hodnotu nákupů bez DPH vypadá takto:

facebook ads PNO 6

Pro PNO bez DPH takto:

facebook ads PNO 7

Shrnutí

Díky vlastním metrikám můžete zjistit velmi zajímavé údaje a jejich použití je prakticky neomezené. Máte možnost upravit data ve svém účtu tak, abyste mohli dělat lepší rozhodnutí při optimalizaci kampaní na Facebooku.

Napište nám do komentářů, jaké další zajímavé metriky používáte.


Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás